• Banner-1
  • Banner-2

Stjørdal Båtforening ble opprettet i 1971.

Foreningen har over lang tid med sparsom drift og tusentalls dugnadstimer, utviklet et flott og representativt utfluktsområde for kommunens innbyggere.

Foreningen har pr 2016 ca 380 medlemmer og 340 båtplasser.

Det er etablert gode sanitæranlegg med toaletter, dusjer og vaskemaskin. Videre er det etablert offentlig toalett som er tilrettelagt for rullestolbrukere.

Vi har etterhvert fått til en flott gjestebrygge med bra kapasitet til å ta inn større båter. Begrensingen er imidlertid dybden, men båter opp mot 1,8m dybde går greit

Anlegget har miljøstasjon for sortering av avfall, inkludert "farlig avfall" som batterier, spillolje etc.

Om sommeren forsøker vi å holde kjøkkenet åpent med muligheter for å kjøpe kaffe, brus og is. det er etablert store fine utearealer med sitteplasser ved sjøkanten og under tak. I tilknytning til kiosken, er det også bygget en egen peis med fine muligheter for grilling.

Mange skoler, barnehager og institusjoner benytter jevnlig våre fasiliteterr kostnadsfritt i forbindelse med turer og andre tilstelninger.

Stjørdal Båtforening har i alle år bekostet renovasjon som gjester til Langøra, Storvika og Molovika har benyttet seg av. Vi ser dette som en viktig oppgave for å sikre at det er rent og ryddig i området for at det fortsatt skal være et attraktivt område for rekreasjon og fritidsaktiviteter.